torstai 9. kesäkuuta 2016

Poissa silmistä, silti mielessä

Edelliselle äitiyslomalle jäädessäni, silloinen esimieheni sanoi, että pidä yhteyttä. Otin neuvon varsin kirjaimellisesti ja aina silloin tällöin soittelin pomon kanssa, kävin visiitillä toimistolla ja osallistuin myyntikokoukseenkin. Koen, että tämä vaikutti merkittävästi siihen, että minulle tarjottiin uutta, vastuullisempaa työtehtävää jo ennen kuin palasin takaisin töihin.


Ymmärrän, että joillekin voi olla jopa stressaavaa tai epämiellyttävääkin pitää kiinni työelämästä. Itse koin nämä kontaktit vain miellyttävänä ja virkistävänä vaihteluna vauva-arkeen.


Tällä nykyisellä äitiyslomalla olen lähetellyt muutamat kuulumissähköpostit, osallistunut yhteen tiimipäivään ja olen menossa ensi viikolla käymään. Lisäksi luen uutiskirjeitä ja muuta sähköpostia. Minä haluan pysyä kärryillä siinä, mitä tapahtuu, jotta ei palatessani tarvitse aloittaa ihan alusta. Olen myös tietoinen, että seuraavan vuoden aikana työpaikallani tehdään strategisia päätöksiä, joilla on suuri vaikutus organisaatioon. Pyysin esimiestäni lähtiessäni pitämään minut mielessä näitä päätöksiä ja muutoksia mietittäessä ja ilmaisin haluni vastuullisempaa tehtäviin ja mahdollisiin esimiestehtäviin.

Sijaiseni vaikutti erittäin pätevältä, mukavalta ihmiseltä, joka varmasti pärjää tehtävässä. Osaksi minun luopumisentuskaani lisäsi ajatus siitä, onko tämä kilpailemassa samoista tehtävistä myöhemmin. Totesin itselleni kuitenkin perehdytyksen aikana, että paras on vain keskittyä omaan suoritukseen. Siihen mitä poissaollessani tapahtuu, en voi vaikuttaa, vaan aloitan puhtaalta pöydältä palattuani. 


Tärkeintä on siis jättää hyvä mielikuva itsestään ja muistuttaa olemassaolostaan silloin tällöin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti